• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

zomercolumn AC-Company

Klant awareness van het personeel… Hoe doe je dat precies en kost dat dan niet teveel tijd?

04-08-2022
Gerard AC-Company
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Eigenlijk hebben we het allemaal heel erg druk en zelfs eigenlijk te weinig tijd om klanten te helpen doordat we technische trainingen voor nieuwe (MS-) producten moeten volgen, ISO certificeringen 9001-27001 moeten halen, werkoverleg hebben etc…

Gerard AC-CompanyJuist daarom is bijna elk IT- of TELCO bedrijf op zoek naar nieuwe collega’s die vervolgens weer ingewerkt moeten worden. Nog meer werkdruk…

Stel je maar eens voor dat bijvoorbeeld de technische medewerkers van de servicedesk efficiënter kunnen werken door uniformiteit in hun gesprekken aan te brengen. Of dat engineers op klantlocatie een oprecht gesprek hebben met een klant en dan erachter komen waar de klant écht tegenaan loopt. Met een bewuste gespreksstructuur kan hij zijn klant nog beter en ook sneller helpen en ongemerkt wordt dan ook een commerciële bijdrage geleverd aan de resultaten van de organisatie. Ben je op zo’n moment dan een techneut, engineer of een consultant?

Doe je altijd precies wat een klant vraagt of doe je wat hij eigenlijk zou moeten vragen?

Om hier achter te komen ga je toch met een klant in gesprek om zijn uitdagingen c.q. valkuilen te inventariseren. Het blijft altijd lastig om alleen op basis van technische kennis een klant écht het juiste advies te geven dat bij hem en bij zijn organisatie past.

Circulaire IT

Voor circulaire IT, zoals in het ITchannelPRO Magazine nr. 3 werd besproken, is het juiste advies een flinke uitdaging. De klant kocht immers in het verleden altijd de nieuwste, snelste en meest recente versie van een product. Hoe gaan we hier nu dan mee om?

Heden, wanneer het milieu nóg belangrijker is geworden en je alles weet van circulaire IT producten, blijft het een keuze of je juist wel of juist niet voor deze producten kiest. Dat is niet goed of fout maar blijft wel een bewuste keuze. Dat kunnen verschillende redenen zijn: kostprijs / beschikbare chips / antwoord op schaarste van de grondstoffen / goedkopere en toch goed werkende producten met garantie / energieverbruik / grote keuze in voorraadmodellen / de beste specificaties en prestaties / verminderen van verspilling / het sparen van het milieu / verlengen van de levensduur. De vraag blijft: hoe breng jij of jouw partner deze boodschap over de bühne bij de eindklant.

De praktijk in het kort

Aan de ene kant zien we enthousiaste servicegerichte technische medewerkers en aan de andere kant ontbreekt het aan de commerciële vertaalslag naar sales.

Gerard van den Heuvel geeft vanuit AC-Company communicatie- en salestrainingen aan technische medewerkers binnen de IT- en TELCO branche. “Ik vind het fantastisch om mijn eigen 34 jaar werkervaring in de branche door te kunnen geven aan anderen zoals servicedeskmedewerkers, systeembeheerders en technische accountmanagers. Het helpt hen om oprecht klantcontact te krijgen en zo uit de (voor de eindklant) vaak moeilijke techniek te kunnen blijven. Wat mijn klanten hiermee bereiken zijn duurzame klantrelaties waarbij de bestaande klanten worden versterkt en nieuwe relaties gemakkelijk worden aangehaakt. En ja, zelfs klantrelaties kunnen duurzaam zijn.”

Wil je meer weten over de werkwijze van AC-Company? Bel dan even met Gerard van den Heuvel op +316 23607761 of mail naar gerard@ac-company.nl.

GerelateerdeBerichten

Dell logo

Waar Dell zich wel en niet zorgen om moet maken

2025/08/01
AFIBER-Jochem-de-Gruyter 3

Zomercolumn Jochem de Gruyter – AFIBER

2025/08/01
Volgend bericht
fred-streefland

Column Fred Streefland XDR: Buzzword of relevant?

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon